Resan till Verksamhetskonsult vecka 11
Hej allesammans!
Tiden flyger verkligen när man har roligt, och nu är det min tur att dela lite om veckan som gått! Den har varit full av lärorika och inspirerande insikter, och kanske kan något här väcka intresse hos er som funderar på att ta klivet in i trainee-världen eller helt enkelt är nyfikna på hur vi arbetar. Så, vad har vi haft för oss?
Casegenomgång i Severa
Veckan kickade igång med att vi fortsatte på caset i Severa, som Linus så omsorgsfullt hade förberett. Att gå igenom casen tillsammans är verkligen ett guldkorn – vi får se hur olika personer närmar sig utmaningar och hur många olika lösningar som finns inom systemen. Att dessutom få insikt i "facit" och våra mentorers perspektiv är otroligt värdefullt, både för att förstå hur systemet fungerar och för att lära sig navigera det på ett effektivt sätt.
Kundmöten - verkligheten i fokus
Förutom caset har jag fått följa med på en rad spännande kundmöten. Vi har bland annat hjälpt kunder med att granska deras bokföring, sätta upp AutoPay, matchat fakturor och inbetalningar, samt optimerat intäktsfördelningen i Visma Net. Att få vara en del av kundresan på så nära håll ger verkligen en konkret förståelse för hur vi gör skillnad för kunderna – och gör samtidigt arbetet både roligt och meningsfullt.
Customer Success på djupet
En av veckans absoluta höjdpunkter var förmiddagen med Erica Masman, Customer Success Director på Visma Proceedo. Erica tog oss med på en djupdykning i hur de framgångsrikt arbetar med Customer Success, och vi fick massor av nya insikter kring hur vi själva kan arbeta proaktivt för att skapa värde och bygga långsiktiga kundrelationer.
Visste du att Customer Success handlar om mycket mer än support? Det är att ständigt förstå och prioritera kundens mål och behov, att analysera kunddata för att se vad som verkligen fungerar, och att erbjuda vägledning på ett sätt som gör att kunden får ut maximalt av produkten. En stark Customer Success-strategi skapar en win-win-situation där kunderna når sina mål, och vi som företag vinner lojala, nöjda kunder.
Har du erfarenhet av Customer Success eller tankar kring det? Skicka gärna ett meddelande till mig på LinkedIn – det vore intressant att höra hur ni tänker!
Veckoslut - laddar för nästa vecka!
Den här veckan hoppade vi över vår "fredagsgrej" då vi bara hade halvdag, men det innebär att nästa vecka blir dubbelt så kul. Tack för att ni läste, och jag hoppas att ni alla får en riktigt trevlig helg!